Köpvillkor
1. Allmänt
För att få handla hos Mixers.se så måste du vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd. Alla våra priser anges inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel och vid prisjusteringar på lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning. Om felaktigheter i pris och leveranser eller andra omständigheter skulle infinna sig, så förbehåller sig Mixers.se rätten att ändra detta i efterhand. Vid dessa tillfällen så kontaktar vi dig och informerar om detta. Mixers.se förbehåller sig rätten att neka en order.
2. Betalningar
- Klarna Pay Later, Klarna Pay Now & Klarna Slice It
När Kunden väljer Klarna Pay Later, Klarna Pay now eller Klarna Slicce It, se aktuella villkor på https://www.klarna.com/se/villkor/.
- Kortbetalning
När Kunden väljer kortbetalning behandlas betalningen av Shopify Payments som tillhandahåller en säker elektronisk betalningslösning. Kunden kan betala sin order med VISA, MasterCard eller American Express. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk. Dina kortuppgifter hanteras i en säker miljö – Shopify Payments ansvarar för att hantera information som erhålls genom tjänsten i enlighet med de krav som uppställs för certifiering enligt PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) och övriga tillämpliga säkerhetsföreskrifter.
- Swish
Vi erbjuder direktbetalning via Swish till Swish-nummer 1231003540. Du anger namn och ordernummer, varpå vi skickar din order när betalningen kommit oss tillhanda.
3. Leveranstider & Leveranskostnader
Vi hanterar en mottagen och godkänd order inom en arbetsdag. Om en vara skulle vara slutsåld informeras du via e-post och får möjlighet att häva köpet helt.
Vi samarbetar med DHL för leverans av våra paket och normal leveranstid. Om din leverans blir försenad så kommer du att bli kontaktad av oss och bli informerad om vad som har hänt och om ny leveransdag.
4. Transportskador
Om du upptäcker synliga skador på paketet så underlättar det för oss om du anmäler det direkt till ombudet/chauffören, du kan även kontakta vår kundtjänst för hjälp. Dolda transportskador måste anmälas till vår kundtjänst snarast möjligt för vidare hantering av skadan.
5. Ångerrätt & öppet köp
Ångerrätt
Om du ångrar köpet vänligen ta kontakt med vår kundtjänst, via kundservice@ongoal.se, för att få information hur du skall skicka tillbaka varorna. Observera att du, om du ångrar köpet, själv får stå för returfrakten.
Mixers.se löser inte ut paket som inte har skickats enligt våra instruktioner.
För att utnyttja ångerrätten ska produkten vara i oförändrat skick. Ej förstörd eller skadad, och skall skickas/lämnas tillbaka till oss tillsammans med den ursprungliga förpackningen samt original inneremballaget. Ett transportemballage ska användas för att skydda produkten vid retur. Varan ska vara komplett, vilket innebär att alla tillbehör, såsom bruksanvisning m.m. ska medfölja returen.
Var uppmärksam på att det alltid är kundens ansvar att returen kommer tillbaka till vårt lager.
VIKTIGT! För att få tillbaka hela summan för varan du returnerar, får du prova den som i en fysisk butik men inte använda den. Du som kund hålls ansvarig för minskning i värdet för varan om du har haft den i bruk mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper, form eller funktion. Om du har testat produkten mer än nödvändigt har vi ingen skyldighet att betala tillbaka hela summan beroende på det kommersiella värdet på varan. Du förlorar din ångerrätt om du bryter förseglade varor, som av säkerhetsskäl eller av hygieniska skäl inte går att returnera.
Vid hantering av reklamationer tillämpas distans- och hemförsäljningslagen.
Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara.
Vid utnyttjande av ångerrätten kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundservice@ongoal.se för mer information om returförfarande.
För outlösta paket som kommer i retur till Mixers.se debiterar vi Kunden en avgift om 250 kronor.
Öppet köp
Hos Mixers.se har du 30 dagars öppet köp, vilket innebär att du ska inom 30 dagar från mottagandet av varan ansöka om returen. För att nyttja öppet köp ska produkten vara i obruten förpackning och ej vara använd. Öppet köp gäller endast privatkonsument (privatperson), ej företagskund.
Vid utnyttjande av öppet köp kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundservice@ongoal.se för mer information om returförfarande. Därefter måste vi erhålla returen inom 14 dagar.
6. Reklamation & återbetalningar
Vi följer konsumentköplagen vilket ger dig 3 års reklamationsrätt. Vi står för alla kostnader om det är vi som är skyldiga till felet. Om du som konsument själv är skyldig står du själv för kostnaderna. Om du anser att du har fått en vara som är felaktig så måste du omgående informera oss.
Skador som uppkommer pga att produkten inte har förvarats vårdsamt eller efter de föreskrifter som angivits med produkten förverkar reklamationsrätten.
Handlar din retur om en reklamation på defekta varor så står vi för returfrakten. Ångrar du ditt köp så står du själv för frakten tillbaka.
Vid eventuell tvist följer vi rekommendationer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på arn.se. Vid ev. reklamation kontaktar ni enklast vår kundtjänst via kundservice@ongoal.se för mer information om returförfarande.
Återbetalningar sker inom 20 arbetsdagar efter vi har mottagit paketet om du som konsument häver köpet.
7. Sortimentsförändringar & produktinformation
Vi reserverar oss för förändringar i sortimentet. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.
8. Force Majeure
Skulle det inträffa en händelse som är utanför vår kontroll så befrias vi från att fullfölja vårt avtal. Exempel på händelser som omfattas av force majeure är strejk, krig, naturkatastrofer och blockad.